Dla wielu osób świat bez aromatycznej „małej czarnej” nie istnieje. Miłośnicy kawy spotkali się w weekend 14 i 15 maja w Łodzi, gdzie odbyła się już 5. edycja Festiwalu dedykowanego dającego energię naparowi.
Zapach kawy, a także czekolady i herbaty przyciągnął blisko 4,5 tysiąca wielbicieli tych aromatycznych napojów. Dla branży HoReCa wydarzenie to było doskonałą okazją do nawiązania nowych kontaktów biznesowych, zaczerpnięcia cennych pomysłów urozmaicenia menu, a także poznania najnowszych sposobów przygotowywania jednego z najpopularniejszych napojów na całym świecie.
Biznesowe smaczki
Wśród trzydziestu wystawców obecnych na festiwalu pojawili się dystrybutorzy kawy, herbaty, profesjonalnych ekspresów do kawy, młynków, blenderów oraz wszelkich dodatków, które nadają dodatkowej jakości przygotowaniom esencjonalnych napojów i wzbogacą atrakcyjność ich serwowania.
Przygotowanie kawy łączy się z rytuałem, którego przebieg decyduje o walorach smakowych i zapachowych napoju. Znajomość jego tajników jest niezbędna dla każdego baristy, niezależnie czy jest on amatorem, czy profesjonalistą. Polacy stają się coraz bardziej wymagającymi miłośnikami kawy – nie ma miejsca na kompromis w zakresie jakości, a popularnością cieszą się także nowe alternatywne sposoby przygotowania napoju.
Podczas szkoleń i warsztatów swoje tajemnice odkrywali tacy profesjonaliści, jak Marcin Kozicki (trener Warsaw School of Coffee), Alexandre Figueiredo (AWBrokers), Rene Kralovic (Rusty Nails Coffee Roasters), Adam Marszałek (Callebaut), Marek Robacha (Primulator), czy Mateusz Gaca (Brisman Kawowy Bar).
Dla każdego coś dobrego
Uczestnicy Festiwalu Kawy mogli także podpatrzyć zawodowych baristów, zmierzyć się z nimi w konkursach, spotkać się z największymi ekspertami, wziąć udział w wykładach o kawie czy po prostu posłuchać nastrojowej muzyki z filiżanką ulubionego napoju w dłoni.
Blisko dwadzieścia kawiarni przygotowało dla naszych uczestników wyjątkową ofertę. Podczas tego weekendu pojedyncza filiżanka espresso czy cappuccino kosztowała zaledwie 3 zł. Dzięki temu nie trzeba było wydać majątku, żeby spróbować wielu kaw.
W tym roku po raz pierwszy na 5. Festiwalu Kawy pojawiła się strefa food-trucków.
Dodatkowo organizatorzy wykorzystali aplikację Eventory, dzięki której uczestnicy Festiwalu Kawy mieli na swoich telefonach dostęp do opisów wszystkich wydarzeń, mapę, agendy oraz możliwość dzielenia się opiniami z innymi uczestnikami. Miłośnicy „małej czarnej”, oddając głosy poprzez Eventory, wybrali swoje ulubione kawiarnie. Głosowano także na najlepsze cappuccino i espresso, a na podstawie decyzji uczestników w jubileuszowej edycji Festiwalu Kawy przyznano w każdej kategorii aż cztery nagrody.
Aplikacja Eventory, pobierana za darmo z AppStore lub Google Play, umożliwiła organizatorom przesyłanie powiadomień związanych z przebiegiem Festiwalu bezpośrednio na smartfony uczestników.
Platforma obsługuje wydarzenia o różnej skali i charakterze. Doskonale sprawdza się na eventach dla kilkudziesięciu osób, ale także jest użyteczna w imprezach masowych, takich jakim było łódzkie święto małej czarnej i jej bogatej rodziny.